بهبود بهره وری کاربر فقط با 3 نکته در طراحی UX
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی UX امروزه جزء الزامات یک طراحی به شمار می رود اما نکات مهم و کلیدی باعث می شود این نوع طراحی با موفقیت در یک پروژه انجام شود یکی از مهم ترین مزایای یک طراحی UX سادگی آن می باشد اما سادگی به تنهای کافی نیست در یک طراحی UX برای محصولات و یا سایت و یا حتی سرویس باید احساسی را در کاربران و مخاطب خود القا نماید که کاربر مجبور شود هنگام مشاهده سایت و یا محصولات سایت جور دیگری به آن ها بنگرد به همین دلیل می باشد که تئوری طراحی UX در طراحی سایت و یا اپلیکیشن به یک چار چوب طراحی تبدیل شده است که نیاز و تجربه انسان را در مرکز تصمصیم گیری های طراحی قرار می دهد . طراحی تجربه کاربری همیشه باید باعث بهتر شدن تعامل میان کاربر و سایت باشد چرا که این شعار در همیشه بین طراحان مطرح می باشد که ارتباط بهتر باعث بهره وری بهتر می گردد .   تصور کنید شما بخشی از یک تیم کار بر روی یک پروژه مهم است؛ هر فرد در تخصص خاص خودش است، اما ارتباط بین اعضای گروه ضعیف است. بدون شک می توان گفت که توانایی تیم در دستیابی به اهداف با مشکل مواجه خواهد شد ،  این صحبت برای تکنولوژی نیز صادق می باشد  . پلتفرم نرم افزاری مورد استفاده برای انجام کار خود را به عنوان یکی دیگر از اعضای تیم در نظر بگیرید. مانند دیگر اعضای تیم شما  اگر شما نمی توانید با ابزار خود به طور موثر ارتباط برقرار کنید، بهره وری از بین می رود. طراحی UX در طراحی سایت و یا اپلیکیشن شکل گیری تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) است و این نوع ارتباط باید مورد توجه قرار گیرد اگر محصول برای بهره وری بهینه سازی شود. تمرکز بر آنچه که محصول می تواند انجام دهد صورت می گیرد . در طراحی UX یک محصول چندین عامل وجود دارد اما سه عنصر زیر برای بهره وری بسیار مهم هستند .


قابلیت استفاده از UX : قابلیت استفاده اساسا در مورد این است که آیا کاربر می تواند هدف محصول و یا سایت را  به درستی درک نماید . اگر کاربر احساس کند برای استفاده از سایت باید فرآیندهای طولانی و همچنین پر پیچ و خم را بگذراند این نشانه بدی است که کاربر به زودی سایت را ترک خواهد نمود .


جریان UX : جریان در طراحی تجربه کاربری به حالت های پیش روی یک کاربر متمرکز شده است ، هر وقفه کوچک می تواند این حالت تمرکز را مختل نماید بنابراین طراحی UXباید طوری جریان ها را طراحی نماید که تمرکز کاربران از بین نرود این امر باعث می شود که برای طراحی جریان کارهای یک سایت و یا اپلیکیشن چندین بار طراحی صورت گیرد و برای تست به صورت آزمایشی چندین کاربر از انواع کاربرانی که قرار است با سایت کار نمایند در این آزمایش شرکت نمایند .


سادگی : نکته طلایی یک طراحی UX در طراحی سایت سادگی می باشد این کار زمانی صورت می گیرد که طراحان برای روند طراحی باید کارهای انجام شده در سایت را به صورت ساده تر برای کاربران و مخاطبان سایت طراحی نمایند . در عصر دیجیتال، ما به طور مداوم با اطلاعات بمباران می شویم  هر چیزی که ضروری نیست، نه تنها منحرف کننده می باشد بلکه خسته کننده نیز هست.





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: